domingo, 30 de mayo de 2010

Aechmea distichanta

 

  Avuí a una petita expòsició d'orquídies que es cel.lebra anualment a la localitat d'Arenys de Mar, m'he quedat literalment prendat d'aquesta Aechmea distichanta, gran, amb un diposit d'aigua d'aquests que cap mes de mig litre, a més resistent al ple sol i a les glaçades segons diuen i així l'he instal.lada com a complement molt exòtic de la col.lecció de Tillandsies, que destaca entre les fulles grissenques, Les seves fulles son dures i coriàcies, amb unes punxes petites però que poden ferir amb molta facílitat, la floració com podeu veure es cridanera i penso que n'hi han exemplars amb les espigues mes grans. El somni dels que ens agraden les bromel.lies a l'exterior fora del tròpic.



     Hoy en una peqieña exposición de orquideas que se celebra anualmente en la localidad de Arenys de Mar, me he quedado cautivado literalmente por esta Aechmea distichanta, grande, con un deposito de mas de medio litro de capacidad, a demas resistente al pleno sol y a las heladas segun dicen y asi la he instalado, como complemento de la coleccion de Tillandsias donde destaca entree las hojas generalmente grises de este género. Sus hojas, duras y coriaceas con pequeñas pero peligrosas espinas. La floració, llamativa donde las haya y creo que puede producir espigas mas grandes que en este ejemplar.
el sueño de los que nos gustan las bromelias en exterior fuera del tropico.





2 comentarios:

Rosan dijo...

hola.
linda esta planta, não entendo muito de nomes, amim parece ser uma bromelia, tenho umas 4 aqui em casa mas não sei o nome de nenhuma delas.
linda aquisição.

abraço

salvasalom dijo...

Gracias Rosan, si es una bromelia,para ti no debe ser una planta muy rara, ya que debes estar rodeada de ellas, però para mi es increiblemente exótica.
salva

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails