lunes, 28 de junio de 2010

Aechmea recurvata.



     Sense cap dubte, el gènere aechmea és ric en plantes resistents aptes per a ser cultivades a l'exterior a zones temperades com l'àrea mediterrània, fins i tot la coneguda Aechmea fasciata l'he cultivada durant anys a un exterior mínimament protegit i estic ben segur que és capaç de suportar qualsevol temperatura excepte la glaçada sense cap dany considerable, de fet el seu manteniment en exterior és mes complicat per a mi en el sentit de tindre la humitat adequada. Doncs aquesta Aechmea que mostro avuí, es una d'aquestes que viu també al límit d'un àrea tropical i colonitza també algunes àrees desertiques una mica més fredes, és una espècie variable, sobre tot en funció de la manera de cultivar-la, amb capacitat de creixer com a epifita i també de creixer sobre terra, és per això que m'agrada tant encara que pel seu tacte dur i les seves espines  és una mica perillosa i cal tenitr en compte on instal.lar-la, els que estem acostumats als cactus i altres elements vegetals potencialment perillosos, no tenim que tindre cap observació especial. Es la meva última adopció al jardi, i ja la cercava feia temps, no és fàcil de trovar al comerc directe, com es habitual al nostre país.




Sin ninguna duda, el género Aechmea es rico en plantas resistentes aptas para ser cultivadas en el exterior en zonas templadas como el area mediterranea, incluso la conocida aechmea fasciata la he cultivado durante muchos años en un exterior minimamente protegido y puedo asegurar que es capaz de soportar perfectamente todas las temperaturas excepto la helada sin sufrir daños de consideración, de hecho su mantenimiento plantea mas problemas por la dificulrtad de conseguir una atmosfera suficientemente húmeda.
Esta Aechmea que muestro aqui, és una de estas especies que viven a caballo de zonas tropicales y zonas deserticas de ambiente mas frio, de ahí su versatilidad,es una especie variable, dependiendo mucho su aspecto de la forma de cultivo y que tiene la capacidad de poder ser cultivada como epífita o plantada en el suelo o en un tiesto, és por eso que me gusta tanto, aunque hay que tener cuiodado con ella si no estamos acostumbrados a manipular cactus u otras materias vegetales potencialmentew peligrosas. Es mi última adopción en el jardín y hacia tiempo que la buscaba, porque no es facil de encontrar en el comercio directo como suele pasar en nuestro país.




Aechmea recurvata, creixent a terra, observem el desenvolupament de les fulles.
Aechmea recurvata, creciendo en el suelo, observamos el desarrollo de sus hojas.






2 comentarios:

Rosan dijo...

olá DRach.
que planta magnifica esta uqe nos mostra.
por aqui tem muitas plantas desta familia mas esta em especial não lembro de ter visto.
felicitaçoes por ter uma preciosidade destas,

abraço

salvasalom dijo...

Hola Rosan¡¡,Esta familia de plantas, es mucho mas facil para ti que para mi, esta és una de estas pocas muy resistentes y muy duras, su tacto no es suave,es rígida y espinosa, però tiene esa belleza que me gusta y no se bien explicar. gracias

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails