viernes, 22 de enero de 2010

Mes floracions.



Altra de les que m'ha sorprés florint ara mateix enmig del mes de gener i que a més és una planta de recent adquisició.


En principi es tractava de la Tillandsia jucunda . Var viridiflora, es a dir, deuria tindre les flors de color verd, com correspon a la var concreta de que es tracta, però per a la meva sorpresa, te l'aspecte de la Tillandsia jucunda, cosa que m'agrada més encara ja que era la que inicialment volia aconseguir, en fi, històries de col.leccionistes, es curiós que les plantes que estan florint en ple hivern, son totes de colors clars.


Altra que es trova activa ara mateix, i a més ho està des de que va començar l'hivern, em sembla que el fred en aquest cas ha aturat una mica la velocitat i grandesa d'aquestes clors que s'han quedat força encongides, ja m'ha passat amb altres Tillandsies que han aprofitat la tardor humida per començar a florir.


també es la primera vegada que ho fa i és la Tillandsia recurvifolia, que m'agrada molt, per la seva forma impossible de veure a les imatges, amb un creixement retorçut i espiral moñt curiós, ve dels boscos secs de Paraguai i Argentina a no gaire altitut, un clima una mica més càlid que el nostre, però amb plujes estiuenques més abundants que aqui també.





No hay comentarios:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails