sábado, 2 de octubre de 2010

Floració de Tillandsia albertiana.


Aquest any, ha segut un any més favorable a les Tillandsies per la presència d'humitat i abundància de pluges. A banda d'això també he començat un programa d'adob sistemàtic de les plantes d'aire. He utilitzat un adob amb aminoàcids, bastant equilibrat en quan a Nitrògen, fosfor i potasi a la mitat del recomanat per a plantes normals, algunes de les plantes, no han fet notar aquest increment d'aliment al seu creixement vegetatiu, però evidentment si que ho han fet a les seves floracions, aquest exemplar de Tillandsia albertiana, ja mostrat altres vegades per la bellesa del color roig de les flors, no es estrany que florisca, ho fa tots els anys, habitualment a la primavera o a principi d'estiu i rara vegada amb multifloracions, ara per segona vegada aquest any, florix i a més doblement i en plena tardor, és evident que ha hagut un efecte positiu dels adobs.



Este año, ha sido favorable para las Tillandsias, por la presencia de humedad y abundancia de lluvias. Además tambien he comenzado un programa sistematico de abonado de las plantas de aire. He utilizado un abono con aminoacidos, bastante equilibrado en cuanto a nitrogeno, fosforo y potasio en una proporción a la mitad de la recomendada para plantas normales. Algunas plantas no han respondido al abonado creciendo mas grandes o mas deprisa, pero si que lo han hecho en cuanto a sus floraciones como en este caso. Este ejemplar de Tillandsia albertiana, que ya he mostrado otras veces por la belleza de sus flores rojas, no es extraño que lo haga, florece todos los años, pero nunca excepto este ha tenido floraciones multiples, es decir mas de una flor a la vez y ademas dos temporadas de floración, como esta de ahora en pleno otoño, cuando habitualmente lo hace antes del verano, evidentemente algo ha sido influencia del abonado.

8 comentarios:

Rosan dijo...

olá Drach
que linda cor tem esta flor.
é bom quando vemos o nosso trabalho com as plantas dando certo, quando conseguimos uma boa adubação e vemos os resultados.
parabéns.

beijo

Olga Xirinacs dijo...

Aquests dies hem pogut veure a muntanya els àsters silvestres en mates a les vores dels camins. Aquell blau-lila delicat que, juntament amb el rosa variant del bruc embelleix de matisos el bon contemplador.
Aquí en diem "flor de santa Tecla", perquè floreix per aquest temps.

Drach dijo...

Si, Rosan, a mi me encanta ese rojo y este año ha sido especial, en general para todas y creo que ademas de el abonado tambien ha sido la regularidad de la atencion, gracias¡¡
un beso.

Drach dijo...

el camp es vesteix de blaus i de roses al mediterrani de la tardor. Aquest esclat vermell de la Tillandsia albertiana tant fora de temps per ella, es potser un record de la seva primavera austral al noroest argenti d'origen.
Gracies Olga¡, una abraçada¡

anamonona dijo...

muy linda flor,felicitaciones Drach,un saludo desde Argentina.

Drach dijo...

Hola Ana¡, gracias¡, no me canso nunca de poner esta planta en flor, me encanta¡
saludos

Fcº Javier Barbadillo Salgado dijo...

...Algo habrá sido influencia del abono, pero mucho habrán tenido que ver tus buenos cuidados.
Un placer este paseo por tu jardí.

Saludos.

Drach dijo...

Gracias Fcº Javier¡, siempre tambien un placer tu comentario. Efectivamente, los cuidados adecuados son mucho con las Tillandsias acostumbradas a tan poco. un Saludo¡

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails